DOE! Sport!

Passende en slimme sportvoorzieningen

Sport is goed voor lichaam en geest. Sporten moeten we stimuleren, maar dat moeten we wel slim doen! Met slim bedoelen we, dat we zoveel mogelijk naar combinaties in (sport)voorzieningen moeten zoeken: in één voorziening sport overdag bijvoorbeeld de schooljeugd en in de avonduren de verenigingen. Hiermee worden meerdere doelgroepen bereikt en maken we optimaal gebruik van ons maatschappelijk vastgoed. Dit zijn voor ons oplossingsrichtingen voor de Zeilberg en het KDO. Wij vinden het belangrijk dat de Zeilberg een basis sportvoorziening behoudt. Ook voor het KDO is nóg een tijdelijke oplossing niet meer acceptabel. Het zou daar goed zijn om te kijken naar een oplossing samen met IVO-Deurne.

Algemeen geldt dat alle (sport)voorzieningen (en openbare gebouwen) goed toegankelijk moeten zijn voor alle inwoners; ook voor mensen met een beperking.

Zwemvoorziening hoort bij Deurne

In onze gemeente hoort een zwemvoorziening. We moeten niet onderschatten hoe belangrijk het is dat iedereen leert om zijn hoofd boven water te houden. Samen met de zwemverenigingen moeten we ervoor zorgen dat er een zwemvoorziening blijft. We moeten daarbij ook kijken of combinaties mogelijk zijn met andere (sport)voorzieningen.

Buitensport nog beter

Ook voor sporters die geen eigen accommodatie nodig hebben, moeten er voorzieningen zijn. Denk daarbij aan goede routes en paden om buiten te kunnen sporten. Voor wandelaars, fietsers, ATB-ers en paardrijders zijn deze onmisbaar!

DOE! Sport kandidaten DOE! Sport kandidaten DOE! Sport kandidaten